2017. nov 02.

Mit várhatunk a Star Wars Battlefront 2-től?

írta: Gabriel.88
Mit várhatunk a Star Wars Battlefront 2-től?

Miben változott az előző részhez képest, és fel tud-e nőni az elődjeihez? maxresdefault.jpg 

Az ezredforduló bekövetkezte után nem aludt a Star Wars franchise sem a mozivásznon, sem a videojátékok színterén. George Lucas alig, hogy elkezdte az új trilógia megszületését, máris hatalmas érdeklődési hullámot kapott ismét a franchise. Természetesen nem is akarta kihagyni ezt a kínálkozó alkalmat a LucasArts.

A 1999-es Baljós árnyak megjelenése után a videojáték-piacot sem hagyták üresen. 2003-ban olyan nagyszerű Star Wars játékok jelentek meg mint a; Star Wars: Knights of the Old Republic, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy. Mind a két játék jelentősen átformálta ennek az univerzumnak a játék lehetőségét, ebből a két játékból sajnos csak a KotOR-nál készült folytatás, rögtön a rákövetkező évben. Ugyan ebben az évben jelent meg a piacon a Battlefront is. A Pandemic Studio által fejlesztett játék hamar nagy hírnevet szerzett az akkoriban gyönyörű grafikájával, a lendületes játékmenetével és az FPS és TPS nézet váltásával  hamar minden rajongó a szívébe zárta ezt a művet. A folytatásában már az előzőeknek a hiányosságait pótolták ki, értem itt a multiplayer lehetőséget, vagy a több pályát. Lényegében a Star Wars Battlefront neve ekkorra már egy ikonná vált az akkori korosztály számára.

star-wars-battlefront-2-pc.jpeg

Miután lecsengett a második trilógia, utána a franchise elveszítette az aktivitását a játékospiacon is. Egymás után jöttek a kiábrándítóbbnál kiábrándítóbb játékok.

Egyszer csak a EA és a Dice bejelentette, hogy ismét életre keltik a már halottnak hitt játékot, persze az is kellett hozzá, hogy a Disney megvegye a jogokat és így ismét mozivászonra tegyék a művet, de ez már egy másik téma. Szóval végül a Dice vállalta magára ezt a megtisztelő és egyben nehéz feladatot. A Dice nevét szerintem minden gamer jól ismeri, mivel nekik köszönhetjük a komplett Battlefield szériák egész sorozatát. 

2015-ben (az újabb Star Wars film megjelenésének az évében) ki is jött a játék eszméletlenül horribilis áron, emellett nagyon kevés tartalommal. Mint kiderült az alapjátéknál  körülbelül 4 bolygón tudtuk csak szórni a plazmát az ellenfélre, de ezen belül is különböző volt a map a játékmódot figyelembe véve. De még így is ocsmányul kevés volt ez egy teljes játékhoz. Semmi baj, lehetett bővíteni a harcmezők repertoárját, úgy ha megvásároltuk a DLC-ket, összesen az alapjáték árának a háromszorosáért. Ehhez a játékhoz csak multiplayer mód volt, azaz kampány nem volt, csak ilyen tutorial formájában. Ez nem meglepő, mivel a legtöbb játék már a multiban látja a pénzt. Sajnos én még máig egy lenyúlásnak érzem amit az EA csinált az új Battlefront-tal. Ami nagy kár, mivel maga a játék nagyon jól össze lett rakva, mind játékmenet, mind a grafikai gyönyörűsége miatt. Csak sajnos ezeket nem lehetett annyira jól élvezni az alapjáték kevéssége és a DLC-s tranzakciós lenyúlásos megoldás miatt. Ezért én személy szerint hamar le is tettem a 2015-ös játékról, fájó szívvel. 

 De itt vagyunk a jelenben, 2017 vége fele és nemsokára kiadják a Battlefront következő részét. Az első sajtótájékoztatón be is jelentette az EA, hogy nem lesz a játékhoz DLC, szóval majd az alapjáték megvétele után ingyen, vagyis frissítve jönni fognak az újabb tartalmak. A hírt olvasván nem hittem a szememnek, azt a stratégiát amit eddig csináltak az első részben, rögtön el is törlik. Talán tanultak a hibáikból, és rájöttek, hogy mennyi játékost veszítettek el ezzel, és mennyi játékos került hátrányba a játékban a másikkal szemben, azzal, ha nem vették meg a DLC-ket. Érdekes lépés, de egyben jó hír is volt nekem, úgy éreztem, hogy ezzel a bocsánatukat akarják kimutatni az előző rész lenyúlása után. 

Úgy vettem észre, hogy 2017-ben a játékpiacon ismét az lett fontos, hogy a játékosoknak az igényeit elégítsék ki a fejlesztők és a kiadó cégek. Talán rájöttek arra, hogy ha minél fogyaszthatóbbá teszik a terméket, akkor több pénz lesz, mintha nem csak egy bizonyos csoporton élnének. Ezért is egyre inkább figyelnek a fogyasztóknak a visszhangjára, figyelemmel követik a kritikákat és véleményeket, megpróbálnak javítani a hibáikon. Legyen igazam, remélem tényleg eljön az az idő amikor miattunk csinálják a játékokat és nem csak a pénz miatt ( ebben a világban nehéz ezt elhinni). 

Na de visszatérve a játékunkhoz, szóval nincs DLC. Örülünk meg miden, a játékhoz már csináltak kampányt is, ami személy szerint örömmel tölt el. Kicsit szélesítik a játék lehetőségét, persze aki emiatt venné meg a játékot annak azt mondom, hogy inkább ne. Ne számítson egy Witcher 3 idejű sztori módra( több mint 100 óra). A kampány része 5-7, esetleg 8 órát fog csak maga köré emelni a játék, de ez is valami az előző részekhez képest, mivel a Battlefront történetében most lesz először sztori mód. Persze a játék még mindig a multiplayer részre fog erősíteni, ugyan olyan gyönyörű grafikai élménnyel. Ennek a kipróbálásában minden erős géppel rendelkezőnek lehetősége adódott, mivel Október 9-11. között elérhető volt a játék nyílt béta módban. 

Minimális gépigény:
CPU:
AMD FX-6350 / Intel Core i5 6600K
RAM:
8GB RAM
GPU:
AMD Radeon™ HD 7850 2GB / NVIDIA GeForce® GTX 660 2GB
DX:
DirectX: 11.0
OS:
64-bit Windows 7 SP1, Windows 8.1 and Windows 10
Tárhely:
55GB
Hálózat:
512 KBPS or faster Internet connection
Ajánlott gépigény:
CPU:
AMD FX 8350 Wraith / Intel Core i7 6700 or equivalent
RAM:
16GB RAM
GPU:
AMD Radeon™ RX 480 4GB / NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
DX:
DirectX: 11.1
OS:
64-bit Windows 10 or later
Tárhely:
55GB
Hálózat:
512 KBPS or faster Internet connection

Béta élmény:

Nekem is volt olyan szerencsém, hogy kipróbálhassam a multiplayer bétát ( ahol csak a multis részt lehetett kipróbálni), a játék jelentősen változott a 2015-ös verzióhoz képest. Most már nemcsak az első trilógia idejében harcolhatunk, hanem az összes eddigi 3 trilógiában kipróbálhatjuk magunkat.

A játékban megjelentek a kaszt rendszerek ami által nem lesznek, mondhatni akkora klisék a harcmezőn, mint az előző részben. Ahol te alakíthattad a képességeidet, úgynevezett star cardok segítségével a csatatéren, ezekbe tartoznak a pajzsok, gránátok és még sok egyéb lehetőség. Szóval az új részben kötöttebb és így kiegyenlítettebb lesz a harc, persze kasztonként lehet majd változtatni a star cardokat, de lényegesebben kevesebb alternatívával, mint az előző részben. Összesen négy kaszttal találkozhatsz; assault, heavy, specalist, officer. Mindegyik kasztnál más-más erősség tartozik, és szerintem ez jobban hozzátesz a játékélmény sava-borsához. És persze nem maradhattak ki a hősök, ami az előzőhöz képest sokkal nagyobb számmal fog büszkélkedni. Szerencsére kijavították azt, hogy a hősök élete nem töltődik fel, persze azzal csak azt akarták elérni, hogy ne legyen túlságosan erős ezeket a karaktereket használni, de nálam az előző résznél mindig sikerült az elején egy nagy tűzharcba keveredni, és persze a fél életem lement és folytathattam így tovább az öldöglést ( nem sokáig). Ezért is nyúlhattak ehhez a módszeréhez, bár így néha pár játékos eléggé overpower lett, végig Darth Maul karakterével nyomta és így lett a végén 40 killje, de ugye minden éremnek két oldala van, valamit valamiért, és így még én is tudom majd élvezni a hősök karakterét. Szerencsénkre nőtt a járművek száma is, szóval egy 40 vs 40 csatában már úgy 6 különböző járgányt is ki tudunk majd próbálni.

Grafikai szempontból szebb lett a játék,bár én néhol egy kicsit szemcsésnek ítéltem meg a textúrákat, azonban ezt ítéljük annak, hogy ez még csak a béta volt és nincs még kifényezve néhol a játék. A játékmenet továbbra is nagyon adja, három módot tudtam kipróbálni. Az egyik volt a Starfighter Assault, ahol az űrben tudunk majd a vadászgépekkel a többire is vadászni, és emellett a feladatokat végrehajtani. Szerencsére itt is nőtt a választható járművek száma, két lehetőség helyett háromra, plusz két hősnek a járművét is. A Galactic Assault a játék nagy csatája, itt 40 a 40 játékos ellen próbálhatja ki az ügyességét. Hasonlít az előző verzió Walker Assault módjához, csak itt a lépegető helyett a droidok járművét kell elkísérni A pontból B pontba, hogy a klónok ne robbantsák fel azt. Strike mód hasonlít az előző részben jól ismert Cargora, ahol egy csomagot kell eljutattni az egyik helyről a másikra.

A csata közben kapunk battlepointokat, amiket be tudunk váltani hősökre, járművekre, vagy akár erősebb harcosokra. Szerintem ez egy pozitívum a  játékban, mivel nem az a szituáció van, hogy az próbálhatja ki őket aki hamarabb odaért az aktiválójukhoz, hanem az aki kiérdemli ezt, így sokkal fairebb lett a játék. Mint minden multiban itt is kapunk pontokat a végén, és ezeket ládanyitogatásra tudjuk majd használni, amiben star cardok lesznek. Itt van a játék azon pontja, ahol ismét megjelenik a minitranzakció, mivel ezeket a ládákat pénzért is tudjuk majd venni. De az újabb hírek szerint az erősebb star cardok csak a meccs utáni pontokból kapjuk meg, szóval a pénzes ember nem tudja majd megvenni az overpower kártyákat a játékban. Kíváncsian várom, hogyan fogja ezt megoldani a játék, és örülök is neki, hogy nem az fog számítani, hogy kinek vastagabb a pénztárcája, hanem a tudás a csatatéren. 

Összegezve: 

Mindenféleképpen nagyobb lépést tett előre a játék a 2015-ös verzióhoz képest; több tartalom, DLC mentes, kiegyenlítettebb küzdelmek. Inkább az első verzió második részéhez tudom hasonlítani, mivel annál jelent meg igazán a multiplayer mód, ott is több volt a tartalom mint az előzőnél, és persze a kasztrendszer ( ez az első kettőnél is megvolt). Én már nagyon várom, hogy ezek után kipróbálhassam a játék teljes verzióját, és ismét egy igazi jó Star Wars Battlefront élmény táruljon elém. Természetesen ajánlani tudom minden Star Wras rajongónak, úgy hiszem, hogy nagyon jól fogunk szórakozni.

 

Star Wars Battlefront 2 megjelenés : november 17. 

 

 

 

Szólj hozzá

videojátékok